Construcció sostenible aprofitant subproductes agrícoles

Presentem al la trobada VERTEX solucions per impulsar construcció sostenible

La Universitat Politècnica de Catalunya UPC-BarcelonaTech presenta solucions innovadores en l'àmbit de la construcció sostenible en el Congrés VERTEX-Connecting Business for a Climate Neutral City

La Universitat Politècnica de Catalunya - UPC. BarcelonaTech, té el plaer de presentar els seus projectes pioners en la trobada de Construcció Sostenible i Energia, que se celebrarà del 30 de novembre al 2 de desembre en un esdeveniment que reuneix empreses, professionals, experts i emprenedors vinculats en el sector de la construcció i l'energia.

El Grup d'Investigació en Ciència i Tecnologia de l'Edificació (GICITED) de la UPC compartirà els seus avenços en el desenvolupament de materials de construcció sostenibles. En concret, presentaran panells aïllants i blocs de terra i cal al·ligerats fabricats a partir de residus de gira-sol i blat de moro. Aquests productes no només són amigables amb el medi ambient, sinó que també ofereixen solucions eficients i innovadores per a la indústria de la construcció.

El Grup d'Enginyeria i Ciència de Materials (CATmech) de la UPC també es sumarà a l'exposició amb una sèrie de solucions avantguardistes:

1. VALSUCANEM: Desenvolupament de panells aïllants 100% sostenibles a partir de residus de la indústria del cànem com alternativa a les fibres sintètiques de vidre o de carboni.
  2. SAFEPASS: Protecció de blocs de formigó contra impactes mitjançant l'ús de poliurea.
  3. REDUVE: Reforç d'estructures amb materials compostos sostenibles.
  4. SLAGREEF: Manufactura d'un biotop marí mitjançant la impressió 3D de morter.

L'esdeveniment, que se celebrarà del 30 de novembre al 2 de desembre, promet ser un espai d'aprenentatge, descobriment, contactes i col·laboracions on s'exploraran les solucions més innovadores i sostenibles per a la indústria de la construcció i l'energia. El lema de l'encontre és "Construeix el demà avui", reflectint la importància d'adoptar pràctiques sostenibles des d'ara.

Inscripció gratuïta VERTEX - Connecting Business for a Zero Emissions City
Enllaç per inscriure't