Eines tecnològiques per aplicar en la governança i gestió de l'aigua

Jornada tècnica on presentarem el projecte AI4Water

03/10/2024 de 09:30 a 15:30 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d’Actes Infraestructures.cat. Av Ondara, 3. 25300 Tàrrega

Ens trobem davant un estat d'emergència climàtica en el qual els recursos hídrics són cada vegada més escassos. Aquesta situació la pateixen moltes regions, i és especialment crítica en zones com la Conca del Mediterrani. Aquesta experimenta un escalfament un 20% més ràpid que la mitjana global, i segons el programa de Medi Ambient de l'ONU, es preveu que el 2050 la demanda d'aigua es dupliqui o fins i tot tripliqui, alhora que es veuran reduïdes les precipitacions entre un 10 i un 15% mentre augmenta l'escalfament global en 2°C. Tots aquests pronòstics posen en perill les actuals pràctiques de reg en l’agricultura..

En aquest context, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech i el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda rural, us conviden a participar d'aquesta jornada dedicada a promoure una gestió sostenible dels recursos hídrics, amb un triple propòsit:

• Explorar les oportunitats que ofereixen les tecnologies i com poden contribuir a una gestió més sostenible dels recursos hídrics
  • Crear un espai de confiança on els diferents actors participin en la definició de l’estratègia de digitalització del reg agrícola.
  • Facilitar l’intercanvi de coneixements, bones pràctiques i enfortir la col·laboració entre productors, empreses, coneixement i institucions.

No deixeu passar l'oportunitat de formar part del futur de la gestió dels recursos hídrics del nostre territori.

INSCRIPCIONS A LA JORNADA

9:30h - 09.50 h Registre i cafè

9:50 h – 10:00 h Benvinguda institucional

10:00 h – 11:00 h INNOVACIONS PER L’ÚS SOSTENIBLE DE L’AIGUA

AI4Water – Primer bessó digital per optimitzar l’aigua de reg en cultiu agrícola

Adriano Camps, Catedràtic del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, Universitat Politècnica de Catalunya, AgrotechUPC

Vega Pérez, investigadora del grup de recerca de Geofísica i Enginyeria Sísmica de la Universitat Politècnica de Catalunya, GiES i especialitzada en radar de subsòl.

11:00h – 12:00h BONES PRÀCTIQUES EN LA GESTIÓ SOSTENIBLE DE RECURSOS HÍDRICS

"Identificación de superficies regadas y consumos de agua mediante teledetección y su integración en la gobernanza. Experiencia en la gestión del agua en Mancha oriental."

Juan Manuel Sánchez y Alfonso José Calera  Grupo de Teledetección y SIG (TySIG) del Instituto de Desarrollo Regional de la Universidad de Castilla-La Mancha (UCLM-IDR)

12:00 h - 13:30 h Taller-debat de cocreació per a definir l’estratègia Smart Green Water de digitalització del reg agrícola

Dinàmica en el marc del projecte Smart Green Water

13.30 h – 14:15 h Presentació de solucions tecnològiques

14:15 h Cloenda de la jornada

14:30 h Refrigeri networking. Aparador de solucions tecnològiques

Jornada organitzada en el marc de les jornades PATT de Transferència Tecnològica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica.

Logo UPC