Infraestructures d’Innovació i Living Labs de la UPC a nivell Agroalimentari

Gestió de les dades per a l'impuls de la digitalització del sector Agroalimentari

Quan?

07/11/2024 de 08:30 a 16:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Punt de trobada: Agròpolis – Camí de les Filipines 110, 08840 Viladecans, Barcelona

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La Universitat Politècnica de Catalunya disposa d’infraestructures on poder desenvolupar activitats relacionades amb la recerca, la innovació i la formació per al sector Agroalimentari. El 7 de novembre et convidem a pujar al bus i venir amb nosaltres a conèixer els AgroLivinLabs de la nostra universitat.

Agròpolis. Node de demostració de les tecnologies aplicades al sector agroalimentari. L'Agròpolis está situat al municipi de Viladecans, rodejat per una de les majors zones de producció hortícola de Catalunya (El Parc Agrari del Baix Llobregat). Disposa d'unes excel·lents comunicacions: a 5 minuts de l'aeroport i a 15 minuts de Barcelona, i del port, a través de les autovies C-31 i C-32.
Superfície: 9,14 hectàrees.

DroneLab. Laboratori d'investigació de drons per a la integració d'automatismes avançats, logística i comunicacions. El Dronlab és l'únic espai de vol amb drons de tot l'estat, que permetrà la validació per a qualsevol tipus d'aplicació professional o desenvolupament de tecnologia relacionada amb la logística basada en drones, l'operació automàtica i l'explotació de les comunicacions 4G, 5G i IOT.
Dimensions: recinte de 90 x 45 metres i amb una alçada màxima de 15 metres.

AIRGILab - Air Quality and Green Infrastructure Living Lab on visualitzareu com es pot contribuir a la transició dels sistemes urbans cap a la sostenibilitat, centrant-se en els edificis com a elements essencials per assolir els objectius de descarbonització de la Unió Europea. Situat a Terrassa.

Si ets una empresa i vols fer recerca i innovació amb nosaltres vine a conèixer de primera mà les nostres infraestructures i si tens alguna proposta de projecte mirarem com la podem tirar endavant.
Les propostes poden incidir en qualsevol punt de la cadena alimentària des de la producció fins a la comercialització, passant per la transformació o la distribució. Recollirem aquestes propostes, buscarem els punts de contacte que existeixin entre elles, i treballarem per tal de poder-les impulsar de manera col·lectiva o individual segons convingui.

Formaràs part de la xarxa d'empreses i investigadors per impulsar la transformació del sistema agroalimentari

INSCRIPCIONS A LA JORNADA abans del 11 d'octubre

8:30h - 09.00 h Registre i cafè de benvinguda a l'Agròpolis

09:00-10:15 h Visita Agròpolis – Camp experimental. Node de demostració de les tecnologies aplicades al sector Agroalimentari

Benvinguda i accès per a empreses i institucions– Zein Kallas, sotsdirector d'Infraestructures de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona

Nova infraestructura Agrivoltaica - Simbiosi generació d'energia i producció Agrícola - Gil Gorchs investigador del projecte Symbiosyst i professor de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona.

Gestió de les DADES per a l'impuls de la digitalització del sector Agroalimentari - Òscar Casas, Coordinador de l'àmbit de digitalització d'AgrotechUPC i director del grup de recerca d'Instrumentació, Sensors i Interfícies (ISI)

Disseny de nous sistemes de mesura de baix cost i baix consum
    Comunicacions - Tecnologia 5G plus i 6G
    IoT i Ciència oberta
    Espai de dades compartides

10:15 h Desplaçament en bus al PMT (gratuït)

10:45 h – 12:00 h  Parc Mediterrani de la Tecnologia – Comunicacions – Espai - Drons - Agrotech

Benvinguda instal·lació. Elisabeth Jordà, Directora Parc Mediterrani de la Tecnologia

Comunicacions - Tecnologia 5G plus i 6G

Visita i demostració del DronLab

12:00 h Desplaçament en bus a Terrassa (gratuït)

12:45 h AIRGILab - Air Quality and Green Infrastructure Living Lab

Santiago Gassó i Marcel Macarulla, investigadors del Grup de Recerca i Innovació de la construcció (GRIC-UPC)

14:00 h Cloenda i refrigeri networking

15:30 h Desplaçament en bus fins a l'Agròpolis (gratuït)

En breu penjarem l'enllaç per baixar-te al programa de la jornada

Jornada organitzada per APTE en el marc de les jornades PATT de Transferència Tecnològica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica.