Jornada Tècnica

Robòtica i automatització al servei de l'agricultura

13/12/2023 de 09:00 a 16:00 (Europe/Madrid / UTC100)

La jornada té per objectiu presentar els principals avenços i línies de treball en els camps de la robòtica i l'automatització agrària i trobar sinergies entre diferents actors nacionals i internacionals.

Va dirigida a professionals del sector agrícola i del disseny de maquinària i robòtica aplicada al sector, així com a estudiants d'últims cursos amb interès a adquirir un major coneixement de les diferents possibilitats d'automatització dels treballs de camp.

La Jornada està organitzada per al Centre de Disseny d’Equips Industrials CDEI-UPC que compta amb una llarga trajectòria de gairebé 25 anys fent transferència tecnològica amb la industria en àmbits de la mecànica, el disseny de robots i l’automatització de processos. Aquest centre aterrarà, a principis de 2024 al Campus del Baix Llobregat de la UPC, per tant és una bona oportunitat per als membres de la comunitat del Parc Mediterrani de la tecnologia de conèixer-los i valorar opcions de col·laboració. Esteu totes i tots convidats!!

INSCRIPCIONS AQUÍ. PLACES LIMITADES

09:30 h Benvinguda i presentació de la jornada

09:30 h Presentació de la jornada.

• Joan Casals, sotsdirector de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelons (EEABB-UPC)
  • Irina Moreno, coordinadora de les tecnologies agroalimentàries de la UPC (Agrotech-UPC)

09:50 h Centre de Disseny i Equips Industrials de la UPC (CDEI-UPC) – línies de recerca en l’àmbit de la robòtica i automatització agrícola

• Carles Domènech, Sotsdirector del CDEI-UPC

10:15 h Reptes i necessitats del sector agrícola

• Enric Pedrós, Clúster Manager de FEMAC

10:40 h GESTHERB - Eina de predicció de males herbes per a la millora dels tractaments i reducció de costos econòmics i ambientals

• Jordi Izquierdo, Investigador Agrotech-UPC
  • Toni Oller, Investigador del grup de recerca BAMPLA
  • Itziar Mensa, coautora del programa

11:05 h Vehicles agrícoles per al suport en la collita

• Juan Pablo Ortega, desenvolupament de negoci de AND&OR

11:25 h Millora de la sostenibilitat de la mecanització agrícola

• Joan Roca investigador del grup de recerca Sustainable Energy, Machinery and Buildings (SEMB)de la Universitat de Lleida.

11:50 h Tecnologia orientada a la reducció d'insums

• Elena Sánchez, investigadora de la Unitat de Mecanització Agrària de la UPC (UMA_UPC)

12:15 h AgRBOfood, la xarxa europea d'innovació en robòtica pel sector agrícola

• Jesús Pablo Gonzàlez, promotor tecnològic de robòtica a EURECAT

12:40h Aperitiu networking

14:00h Visita Agrópolis, demostració de camp

LLOC: Agròpolis-UPC. Camí de les Filipines 110, 08840 Viladecans, Barcelona.. Enllaç indicacions de com arribar-hi.

Jornada organitzada en el marc de les jornades PATT de Transferència Tecnològica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica.

Logo UPC