Jornada tècnica

Valorització de residus i productes al sector agrícola

07/11/2023 de 10:00 a 13:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona. Parc Mediterrani de la Tecnologia. Carrer d'Esteve Terradas, 8, 08860 Castelldefels

L'objectiu principal de la jornada és oferir coneixements i informació actualitzats sobre diferents estratègies de valorització de residus i productes al sector agrícola, i familiaritzar als assistents amb tècniques i possibilitats de recuperació de diferents residus. La jornada compta amb la participació d'experts de diversos àmbits i abordarà la reutilització d'aigua, de fangs de depuradora, residus orgànics de l’industria agroalimentària, de la closca d’arròs i de fems.

La jornada va dirigida a professionals del sector agrícola, de la gestió de residus, dels fertilitzants i del tractament d'aigües residuals, així com a estudiants d'últims cursos amb interès a adquirir un major coneixement de les diferents possibilitats de recuperació de residus, productes i subproductes.

INSCRIPCIONS A LA JORNADA

10:00 h Presentació de la jornada.

• Enrica Uggetti, investigadora del grup GEMMA UPC

10:10 h Reutilització d'aigües al sector agrícola

• Sònia Sanchis, Àrea manager Environmental Technologies, LEITAT technological center.

10:30 h Situació del compost a Catalunya: matèries primeres, producció i comercialització.

• Meri Pous, Departament de Protecció del Sòl de l'Àrea d'Economia Circular de la Agència de Residus de Catalunya

10:50 h SAT Alcarràs Bioproductors com a mitjà per impulsar la valorització conjunta de materials orgànics agrícoles: d'un problema a una oportunitat

• Jordi Jové, SAT Alcarràs bioproductors

11:10 h Casos pràctics de valorització de materials orgànics a l'agricultura

• Ivan Ramon Falcó, enginyer cap de l'Àrea de Fertilització, Muns Agroindustrials

11:30 h Casos pràctics de reutilització de residus i productes a l'agricultura

• Utilització de biomassa microalgal com biofertilitzant, Anna Alvarez investigadora del grup GEMMA UPC

• Aplicació de llots de depuradora al camp, Ana Cano, Investigadora del grup GEMMA UPC

• Producció d'un biofertilitzant pel.letitzat fet a mida per a cultius llenyosos com estratègia de valorització de fems compostats i altres matèrials orgànics, Laura Díaz, investigadora BETA centre Tecnològic.

• Producció de Biochar a partir de la closca d'arròs, Carol Rius, cofundadora i directora de creixement internacional.

• Solucions naturals i sostenibles per captar i reciclar fòsfor en l'àmbit agrícola (SOPHOS), Jaume Puigagut, investigador del grup GEMMA UPC

12:20h Taula rodona

• Modera Joan Garcia, Catedràtic del grup GEMMA UPC

12:50h Aperitiu networking

13:50h Fi de la jornada

LLOC: Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEAAB - UPC).Sala Mercabarna. C. Esteve Terradas, 8. 08860 Castelldefels. Enllaç indicacions de com arribar-hi.

Jornada organitzada en el marc de les jornades PATT de Transferència Tecnològica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica.

Logo UPC