Premis contra el Malbaratament Alimentari

En el marc de la Càtedra UPC-Mercabarna, es convoquen els premis Mercabarna Paco Muñoz 2021

Quan?

15/04/2021 a 00:00 fins a 13/06/2021 a 23:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Mercabarna convoca la segona edició dels Premis Mercabarna Paco Muñoz amb la finalitat de promoure i reconèixer iniciatives realitzades a Catalunya en favor de la lluita contra el malbaratament alimentari i l’aprofitament d'aliments amb impacte econòmic, social i/o mediambiental en els diferents esglaons de la cadena agroalimentària.

Un terç dels aliments que es produeixen en el món es llencen A la Unió Europea, cada any es malbaraten 129 milions de tones d’aliments. Aquesta quantitat equival a uns 173 kg per persona. Es produeix malbaratament en tots els passos de la cadena alimentària. La producció i el processat generen el 49% dels aliments descartats, la comercialització el 5%. Al final del procés, en els serveis i les llars, s’acumula el 46% d’aquest fenomen. Amb el total dels aliments que es malbaraten anualment només a Catalunya, es podria alimentar a 500.000 persones durant un any. Malbaratar-los provoca més de 500.000 tones de CO2 emeses innecessàriament. I el valor econòmic del menjar que va a parar a les escombraries és de gairebé 841 milions d’euros a l’any.

Mercabarna, en el marc de la Càtedra UPC-Mercabarna, convoca aquests premis amb la finalitat de promoure i reconèixer iniciatives realitzades a Catalunya en la lluita contra el malbaratament alimentari i el reaprofitament d’aliments amb impacte econòmic, social i/o mediambiental en els diferents esglaons de la cadena agroalimentària (producció, distribució majorista i detallista). Aquests premis pretenen també contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible Fam 0 (ODS 2) i Producció i consum responsable (ODS 12) de l'Agenda 2030 aprovada per l'Organització de les Nacions Unides.

Característiques dels premis

Categories

• Millor iniciativa del sector privat. S’hi poden presentar projectes d'empreses majoristes, minoristes, o del sector primari, que estiguin aplicant mesures a Catalunya que ajudin a reduir la pèrdua d'aliments en els sectors hortofructícola, carni o de la pesca i/o facilitin l’aprofitament amb impacte econòmic, social i/o mediambiental.
  • Millor iniciativa d'emprenedoria. S’hi poden presentar iniciatives i projectes d'emprenedoria vinculats a la innovació social i/o mediambiental que tinguin com a objectiu la reducció del malbaratament i l’aprofitament alimentari a Catalunya.
  • Millor iniciativa del tercer sector. S’hi poden presentar entitats sense ànim de lucre i cooperatives que estiguin impulsant iniciatives d’aprofitament alimentari amb caràcter social i mediambiental, amb seu a Catalunya.

Totes les iniciatives s'han d'haver implementat com a mínim un any abans de la presentació de la candidatura.

Premis

La dotació del premi és de 5.000 euros per cada categoria.