Crònica Jornada #AlimentacióSostenibleBCN

#UPCDiàlegs. Alimentació Sostenible per a les ciutats del futur.

El futur de l'alimentació sostenible, a debat en una jornada organitzada per la UPC i l'AMB

El Mercat de la Boqueria de Barcelona ha acollit, el 22 de setembre, la jornada ‘Alimentació Sostenible per a les ciutats del futur’, organitzada per l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i Biosistemes de Barcelona (EEABB) de la UPC i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). La jornada s'ha retransmès en directe per YouTube.

Alimentar-nos de forma sostenible és clau per tal de donar resposta a les emergències socials i mediambientals a les quals ens enfrontem actualment. El repte és transformar el sistema alimentari per produir, elaborar, transformar, conservar i comercialitzar aliments saludables i sostenibles, i posar-los a l’abast de la ciutadania. Però, com atendre la demanda d’aliments de les grans ciutats d'una forma sostenible? De quina manera podem canviar les nostres dietes per impulsar un consum responsable amb el medi ambient? Com promoure aquest canvi d’hàbits i de valors?

Per donar resposta a aquestes qüestions, l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i Biosistemes de Barcelona (EEABB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han organitzat la jornada Alimentació Sostenible per a les ciutats del futur, el 22 de setembre. A la jornada, que s'ha emès en directe des del Mercat de la Boqueria de Barcelona pel canal Info Agrotech a YouTube, experts en alimentació han cercat solucions per alimentar de forma saludable la ciutadania en el context de crisi medioambiental actual i han presentat experiències d’èxit.

Bones pràctiques

A la jornada s'han donat a conèixer diferents projectes i experiències d'èxitCan Fisas, agricultura ecològica de proximitat; Smart Farming Labs, agricultura de precisió amb instal·lacions mixtes de conreu, a camp obert i amb hivernacles d'última generació; Terra Pagesa, el nou canal d’Unió de Pagesos per a la comercialització directa de productes catalans, que acosta la pagesia al comerç detallista i facilita la logística entre productors i botiguers; FoodCoopBCN, el primer supermercat cooperatiu i participatiu de Barcelona; Aprofitem els aliments, plataforma d'entitats i persones contra el malbaratament alimentari, i Groots, producció hiperlocal de vegetals, que arriben vius al consumidor final.

Cooperació institucional

L’organització de la jornada Alimentació Sostenible per a les ciutats del futur és un dels projectes en matèria d’alimentació sostenible en què la UPC i l’AMB estan col·laborant actualment. La jornada s’emmarca en el cicle de debats #UPCDiàlegs Agroalimentarisi en el Pla d’Acció per a l’Alimentació Sostenible 2020-2023 de l’AMB. També s’emmarca en les activitats organitzades amb motiu del nomenament de Barcelona com a Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible, des del qual entitats i institucions impulsen projectes i polítiques públiques per promoure un model d’alimentació responsable mediambientalment.

Us animem a compartir-ho per assolir, entre totes, poder garantir que tothom tingui accés a una alimentació saludable i sostenible. Tots hem de posar el nostre gra de sorra!