Jornada Portes Obertes al centre d'experimentació Agròpolis

Mostrant al sector hortícola alguns dels projectes d'Agròpolis

El 17 de juliol vam obrir les portes d'Agròpolis per mostrar alguns dels projectes de recerca i transferència que s'està realitzant però també amb l'objectiu de conèixer les demandes del sector hortícola per orientar la recerca a les necessitats reals.

La Jornada, emmarcada dins del Pla de Transferència Tecnològica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica. PATT, va comptar amb uns participació de 25 persones. Productors, empreses, investigadors i estudiants van poder conèixer de primera mà nous sistemes de producció hortícola, resultat de l’evolució de les tècniques agràries, el material vegetal i la seva adaptació als factors abiòtics i biòtics, així com de les tendències de consum.

A l’estació experimental Agròpolis-Parc UPC, ubicada a la zona hortícola del Baix Llobregat, treballem per generar coneixement i eines per la producció hortícola. Enllaç google maps.

Va inaugurar la jornada el Sr. Xavier Fàbregas, nou director de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona, qui va passar la paraula al responsable d'Agròpolis el Sr. Joan Casals, investigador del grup de recerca HorPTA i director científic de la Fundació Miquel Agustí-FMA, qui va iniciar la visita guiada als camps experimentals mostrant propostes en matèria vegetal: noves varietats tradicionals amb resistència a virosis i panel de selecció participativa del projecte HARNESSTOM de diversificació per color en tomàquet. Va  concloure aquet bloc,  Ana Rivera investigadora de la FMA,  amb el panel de 52 varietats tradicionals de tomàquet de Penjar del Catàleg de Varietats Locals d’Interès Agrari.

El segon bloc, el Sr. Xavier Sorribas, investigador del grup de recerca HorPTA, va compartir opcions de gestió integrada de nematodes fitoparàsits com alternativa a l'ús de productes químics com són les cobertes vegetals i la inducció de resistència vegetal i agents de control biològic per incrementar la supressivitat del sòl a nematodes fitoparàsits (projecte GIM-RICOBER) i la Gestió de la resistència vegetal per evitar la selecció de poblacions virulentes a gens específics de resistència (NEM-EMERGE) .

En el tercer bloc, l'investigador del grup de Mecanització Agrària, en Jordi Llop, va proposar solucions per optimitzar l'ús de fitosanitaris en cultius hortícoles amb propostes de microencapsulació per a la reducció de l'ús de coure (MICROUS) i la monitorització de l'aplicació de fitosanitaris amb sistemes manuals molt pràctics (WEARABLE) .

Per acabar, en Zein Kallas del grup de recerca CREDA-IRTA_UPC va tractar els temes de comercialització i percepció del consumidor i del productor( LAB4SUPPLY ).

No voliem acabar la jornada sense un debat amb els assistents per conèixer de primera mà les necessitats del sector hortícola per orientar la recerca a donar resposta a les demandes del sector.

Fotografies de la Jornada
Enllaç a les fotografies

Jornada organitzada en el marc de les jornades PATT de Transferència Tecnológica del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Climàtica.

Logo UPC